top of page
  • Hoeveel mensen kunnen op het vlot slapen?
    De vlotten zijn voorzien van 4 of 5 slaapplaatsen. In uitzonderlijke gevallen staan we een bezetting van 6 personen/vlot toe als ze ook kamperen. Dit aantal mag niet worden overschreden. Als de groep in nood verkeert (onweer, motorstoring etc.) en de aanlegsteiger/camping niet kan bereiken, dient iedereen een noodslaapplaats in het huisje te zoeken.
  • Hoe groot is het ligvlak?
    Ongeveer 190 x 240 cm wanneer uitgeklapt.
  • Kunnen we overal aanmeren?
    Alle steigers die geen eigen bord hebben, grotere steden hebben gastdokwerkers. Meldt u zich dan bij de havenmeester. Ligplaatskosten kunnen worden toegevoegd, ca. € 9,00/nacht. In ruil daarvoor krijg je vaak stroom en toiletten/douches. Het bevestigen aan bomen is om redenen van natuurbehoud verboden!
  • Kunnen we overal ankeren?
    Op de meren in het algemeen wel. Het wordt aanbevolen om dicht bij de kust te zijn, maar 10 meter van de rietkragen vanwege natuurbeschermingsredenen en de kust vanwege ondiepten. Ankeren onder bruggen en op de Maas is niet toegestaan! In noodgevallen kunt u aan elke steiger afmeren.
  • Wat is het brandstofverbruik per uur?
    1-1,5 liter per uur, afhankelijk van belasting en wind.
  • Heb ik voldoende benzine aan boord?
    Ja, voor tochten tot een week. Wij zorgen voor een volle tank en een extra reservebus. U hoeft onderweg meestal niet te tanken. Het is niet toegestaan om eigen benzine mee te nemen.
  • Hoe snel gaat het vlot en hoe ver kan ik komen?
    Het vlot legt gemiddeld 5 km/uur af. Wij adviseren maximaal 20 km per dag, want het vlot is bedoeld om rustig mee te reizen, niet om snel lange afstanden mee af te leggen, geniet van het landschap!
  • Zijn huisdieren toegestaan aan boord?
    Ja natuurlijk! Voor honden raden wij een reddingsvest aan. U kunt dan de hendel gebruiken om de pelsneus terug op het vlot te trekken. Een stand-up paddle is ook aan te raden. Als je voor anker gaat, kun je met de hond aan land peddelen.
  • Zijn er ook enkele reizen?
    Nee, de vlotten moeten altijd op hetzelfde station worden ingeleverd. Het perspectief op de terugreis is echter vaak zo anders dat je de omgeving niet meer herkent, dus onthoud de paden en gebruik waterkaarten.
  • Is het dak toegankelijk?
    Ja, het dak is toegankelijk, maar op eigen risico en alleen voor wie in de klimboom kan klimmen.
  • Mogen (kleine) kinderen aan boord?
    Natuurlijk zorgen we voor reddingsvesten. We raden baby's aan om hun eigen box mee te nemen.
  • Kun je grillen op het vlot?
    Ja, alleen met onze grill, want die is zeker ontworpen voor op het vlot. Eenmalige huurprijs 10 euro. Breng alstublieft briketten (geen houtskool) en barbecue-aanstekers mee.Gebruik geen eigen grill.
  • Is er elektriciteit aan boord?
    Nee, we hebben bewust zonder elektriciteit aan boord gedaan - bij ons is het tijd om "uit te schakelen" en te improviseren.
  • Is er een toilet aan boord?
    Ja, er is een kampeertoilet aan de achterkant van het vlot. Bij inlevering van het vlot dient deze geleegd te worden in de door ons ter beschikking gestelde containers. Of tegen een meerprijs van 10 euro.
  • Hoe lang duurt de raftinstructie?
    Ongeveer een half uur!
  • Is er een alcohollimiet bij het besturen van een boot?
    Ja, de alcohollimiet in Nederland is op dit moment 0,5 promille bij het besturen van een boot. We raden het gebruik van alcohol tijdens het varen af, aangezien de waterpolitie in Nederland erg streng is.
  • Kan ik gewoon de lijn uitwerpen?
    Schriftelijke toestemming is vereist. Ofwel visvergunning "VISpas" of een weekvergunning. Voor een visvergunning van een week in enkele Limburgse wateren of in de Midden-Limburgse Maasmeren kunt u een visvergunning krijgen bij VVV Roermond. Weekvergunning per stuk €15,- Let op gesloten tijden! https://vvvmiddenlimburg.nl/visvergunning-limburg-nederland-holland
  • Duiken
    Als je een duikbrevet hebt, mag je vrij duiken in de Maasmeren. De meest populaire duikstekken zijn in Maasbracht, Panheel en Thorn.
  • Is er een hangmat aan boord?
    Zelf meenemen of tegen een eenmalige huurprijs van EUR 5 per tour.
  • Kunnen we met het openbaar vervoer komen?
    Ja, naar Roermond Centraal Station en dan met de taxi (ca. 5km naar de haven).
  • Kun je met een vlot een supermarkt bereiken?
    Ja, door de sluis, dan lig je gratis in de stadshaven van Roermond en ben je midden in het centrum. Een supermarkt / drogisterij etc. is te voet in 5 minuten te bereiken.
  • Gibt es Bettwäsche?
    Nein, Schlafsäcke, Kissen und Luftmatratzen sind mitzubringen. Wir stellen nur das Floß.
  • Wat gebeurt er bij slecht weer?
    De verhuur gaat ook door bij slecht weer. De verhuur wordt pas gestopt vanaf windkracht 5 bft (permanent, niet bij windvlagen).
  • Wat doen we bij onweer?
    Leg aan bij de kust, wacht op een onweersbui in het huisje.
  • kan ik even langskomen
    Het vlotstation is niet permanent bemand. U kunt beter van tevoren bellen. Let ook op de ophaal- en terugbrengtijden van het vlot!
  • Wanneer zijn de retourtijden?
    Let op de respectieve retourtijd. Deze kunnen verschillen. Uw retourtijd staat vermeld op de factuur.
  • Wanneer zijn de openingstijden?
    Het vlotstation is niet permanent bemand. Als u vragen heeft, kunt u bellen. De ophaal- en aflevertijden van het vlot zijn te vinden op de boekingspagina.
  • Welke extra kosten moeten we betalen?
    Brandstofkosten afhankelijk van verbruik.
  • Hoe kan ik mijn voucher gebruiken?
    De waarde van de voucher wordt verrekend met de waarde van de geboekte rafttocht (inclusief extra's en brandstofkosten). Als de waarde van de voucher de waarde van de vlottocht overschrijdt, blijft de resterende waarde als voucher. Een contante betaling is niet mogelijk.
  • Wat gebeurt er als ik op korte termijn annuleer?"
    Bij annuleringen tot 3 weken van tevoren is 50% van de huurprijs verschuldigd, bij kortdurende annuleringen 100% (zie Algemene Voorwaarden).
  • Wat moet ik doen als ik een ongeluk krijg met een andere boot?
    Als er nog een boot beschadigd is, meld dit dan zeker bij de waterpolitie (voor de verzekering hebben we een proces-verbaal nodig)! En informeer onze medewerker.
  • Wat doen we bij onweer?
    Leg aan bij de kust, wacht op een onweersbui in het huisje.
  • Is de boot verzekerd?
    Het vlot is verzekerd tegen aansprakelijkheid, waardoor schade aan andere boten is gedekt. De huurder is aansprakelijk voor schade aan het vlot.
  • Is er een reddingsboei?
    Ja, er is een reddingsgordel en reddingsvesten.
  • Zijn er reddingsvesten?
    Ja, deze kunnen indien nodig worden geleend bij het vlotstation.
  • Hoe kan ik mijn proviand koelen?
    Je kunt het beste een emmer zeewater kopen (gebruik eventueel Tupperware) of kleine hoeveelheden houdbaar voedsel kopen.
  • Zijn er gerechten aan boord?
    Ja, er zijn benodigdheden om te koken voor 4 of 5 personen (afhankelijk van het vlot) aan boord. Borden, kommen, kopjes, bestek, potten, pannen. Een inventarislijst is beschikbaar om te downloaden.
  • Afval?
    Neem voldoende vuilniszakken mee! Op de parkeerplaats staat een prullenbak. Gooi flessen apart weg.
  • Is er vers water aan boord?
    Ja, je krijgt tijdens de tour een volle jerrycan van 20 liter vers water van ons.
  • Is er licht aan boord?
    Er staat een petroleumlamp klaar. Er is ook een "ankerlicht" dat 's nachts bij het ankeren op het dak moet worden geplaatst.
  • Heb ik toiletpapier nodig?
    Ja. Het liefst de goedkoopste en dunste. Zoals het hoort te ontbinden in de afvaltank van het toilet toilet.
  • Komt het vlot met een bed?
    Nee, er is maar één slaapgedeelte, wij raden luchtmatras(sen)/opblaasbare slaapmatjes en slaapzakken aan.

FAQ

bottom of page